skip to Main Content
1-800-987-654 admin@totalwptheme.com
Anlita En Webbyrå För Att Designa Ditt Företags Hemsida

Anlita en webbyrå för att designa ditt företags hemsida

Som ny företagsägare är kanske inte marknadsföring och reklam det första man tänker på, men i dagens läge när alla företag har en hemsida gäller det att sticka ut i mängden. Faktum är att en attraktiv hemsida med användarvänlig layout och tydligt skriven text är avgörande för att hitta kunder till företaget. En webbyrå bygger användarvänliga hemsidor som kan locka nya kunder till företaget. Wasabiweb webbyrå är baserad i Stockholm, har vunnit flera utmärkelser för sitt arbete och bland annat arbetat med kunder som ICA Kvantum, smyckesbutiken Tom Hope och Upsala Färg. Wasabiweb erbjuder en rad olika marknadsföringstjänster, såsom bygge av en fullständig hemsida i WordPress, tre olika prisklasser av sökordsanalys av hemsidans text så att den rankas högt på sökmotorer samt hosting av sidan på ett webbhotell. Wasabiweb arbetar särskilt med e-handel så att anlita dem är ett utmärkt val för e-handelsföretag.

Vad kan en webbyrå erbjuda?

Digital marknadsföring är ett vitt begrepp som innefattar många olika tjänster som en webbyrå kan erbjuda. En vanlig tjänst är en sökordsanalys där hemsidans text analyseras efter hur många nyckelord som används. Nyckelord är de ord som kommer upp i en relevant sökning i en sökmotor och därmed hittas av fler potentiella kunder. Nyckelord kan vara hemsidans namn, ort eller produktkategori. Man kan anställa SEO-skribenter som skriver så kallade sökmotoroptimerade texter till hemsidan så att företagets produkter visas högt upp i en sökmotor. Webbyrån kan även konstruera hemsidan från grunden och hosta den på ett webbhotell. Kort sagt kan en webbyrå ta hand om allt som behövs för att ett företag ska synas på internet och få fler kunder.

Extern webbyrå, inhouse eller frilansare – en fråga om budget

Det vanligaste sättet att för företag att arbeta med digital marknadsföring är att ha en egen avdelning för ändamålet. Detta kallas för inhouse. Personerna som arbetar med inhouse är då anställda av företaget. Inhouse passar mellanstora och stora företag som kan finansiera en särskild avdelning för digital marknadsföring. Ett annat alternativ är att köpa tjänster av en webbyrå som Wasabiweb. Då outsourcar man den digitala marknadsföringen till ett externt företag som sköter allt utan att du som företagare ska behöva bekymra dig. En webbyrå tar oftast ett fast pris för sina tjänster och företagaren behöver oftast inte förbereda något underlag för arbetet, eftersom de har köpt en färdig tjänst. Att köpa tjänster av en webbyrå passar den som vill ägna sig helt åt sitt företag utan att behöva fundera över marknadsföringen.

Att anställa en frilansare innebär att du anställer en egenföretagare eller egenanställd. Frilansaren kan ta olika mycket betalt beroende på erfarenhet, hur stort underlag hen får att arbeta med samt vad som ska ingå i projektet – exempelvis bild och ljud, en fullt kodad hemsida eller endast text. Att betala för endast text och att ha förberett ett bra underlag för skribenten är billigare än att exempelvis betala för en fullt kodad hemsida med bilder och filmklipp utan att lämna mycket underlag. Att inte lämna tillräckligt med underlag innebär att frilansaren måste läsa på om företaget själv, vilket räknas med i arbetstiden och blir därmed dyrare för företagaren. Att anställa en frilansare kan vara det billigaste alternativet och passar mindre företag.

Back To Top